1996

05Aug96

Ze fietste over de brug, samen met die jongen die ik ken. Ooit was hij een goed vriend van mij, maar nu, na al die gebeurtenissen was hij niet meer dan een persoontje dat aan haar vast hing. Een nutteloos iets dat haar steeds vergezelde, iets dat er niet bij hoorde maar haar wel volledig veranderd had. Ik haatte hem vanuit het diepste van mijn zijn, maar ik kon haar niets verwijten. Zij was de engel die ook aan m’n sterfbed zou staan; zij was het die mijn leven was; zij was het Alles en zij was het Niets. Zij was het die me voor een stuk weer op het rechte pad had gebracht, zij was het die me weer die weg opstuurde die ik niet op wilde gaan.
Met de ijzige wind van haar adem fietste ik verder, de brug op: totaal verlamd door de gedachte aan haar, totaal verlamd door de ijzige kou die door mijn lijf werd geperst bij het zien van die idioot naast haar. De top van de brug was bereikt, vanaf nu kon het alleen maar bergaf gaan. Ik wenste mezelf onder de voorbij rijdende trein, maar iets in mij weerhield me. Ergens in dit leven heb ik een doel, een doel dat los staat van al de ellende die ik het laatste jaar geslikt heb en mezelf heb aangedaan. Ik weet het nog altijd, ik doe het mezelf aan. Het Leven gaat door, maar wat voor zin heeft het als men niet meer kan leven voor dat ene waar men voor leeft. De gedachte maakt me stil vanbinnen. Van buiten zever ik, praat er op los en hou ik mensen vast die ik nooit vasthouden zou. Ik hou me recht op de gedachten “ander en beter” maar het lukt me niet. Ik heb ooit alles achter mij gelaten voor haar, nu heeft zij alles achtergelaten voor hem. Nu heeft zij hem op het goede pad gebracht en ik weet wat daar aan vasthangt. Ik weet dat alles van haar zal afhangen en als het niet zo zou zijn dan zou ik nog de idioot vastnemen en hem zeggen dat hij niet weet wat hij vergooit.
Het einde van de afdaling, misschien in zicht. Toch zit ik hier weer te schrijven over iets wat al lang achter mij zou moeten liggen. Ik zal wel de idioot zijn zeker…

No Responses Yet to “1996”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

