1996 vs 2004

05Jul04

Ze fietste niet, ze zat van keer. Gewoon eenvoudig in het park; alsof het niet eenvoudiger kon. Rustig in een stoel zonder meer, wachtend op het spektakel dat volgen zou. Naast haar zat de vriend van haar zus, en daarnaast de zus zelf. Mensen uit lang vervlogen tijden. Een groet leek me dus wel gepast. Het spektakel was nog niet bezig, en voorlopig zag het er naar uit dat het nog lang niet ging beginnen. Eventjes dus een babbeltje, zo kwam in mezelf op. Gewoon één minuutje horen hoe het met het drietal ging. Zeven jaren hadden ons immers gescheiden van dat donkere verleden, tijd voor vernieuwing en een obligatoire update van de stand van zaken. Niet meer, niet minder.
Een juiste introductie, of zo heb ik toch geleerd, is de vrouwen dan een kus te geven en de mannen ook een hand. Afgaand op het verleden, braaf begonnen bij de zus en dan de vriend van de zus en dan dat ene meisje dat mij altijd in de afgrond stort (of die ik dat gewillig laat doen). Onverwacht begon het korte, doch intenste spectakel toen. De zus die gaf een kus, de vriend die gaf en hand en het ene meisje… Die vond het tijd voor een beetje actie. Althans toch niet op fysiek vlak. Een kleine hoofdbeweging, terugtrekkend van aard bij het naderen van mijn hoofd. Een afwijzend gebaar en ik. Ik ben alweer de idioot. Ik ben het alweer die achterblijft als een achterlijk dom kind dat niet kan begrijpen dat sommige dingen niet slijten. Ik ben de domme gans, die niet beschikt over het olifantengeheugen waar anderen over lijken te beschikken. En later krijg ik dan weer op mijn donder omdat ik niet praat over mijn problemen. Wat heeft het nog voor zin om te praten, om te vragen wat er is als gewoon eenvoudige, pure beleefdheid al verkeerd wordt geïnterpreteerd.

No Responses Yet to “1996 vs 2004”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

