A’lies

14Feb06

Ze vroeg het zo lief, `s avonds laat. Ogen vol pret fonkelend, de ruimte verlichtend met een hemelse lach. Ze vroeg zo lief, als engelengezang, of ik niet eens, zo stiekem snel, wat schrijven kon voor haar. Een gedichtje klein en
fijn of een verhaaltje zoet en lief. Wat woorden en wat zinnen, heel eenvoudig op papier, voor op een donkere nacht, als zachte zonnestralen bij het zoet zacht ontwaken op een lentedag of gewoon als warm donsdeken tijdens èèn of
andere winternacht… Braaf ben ik toen maar huiswaarts gegaan, mezelf afvragend hoe ik haar omschrijven kon, of hoe ik zachtjes woorden kon schrijven op haar tedere zoete huid. Of hoe kon ik haar vatten op een hèèl eenvoudige
manier, zonder te raken de schoonheid van haar zijn
Als ik een schilder was
zou ik je schilderen
op het mooiste doek dat ik vinden kan.
Zonder kader zou ik je dan hangen
in de mooiste ruimte die ik heb
zodat je lach de ruimte verlichten kan
en je stralende ogen van warmte
de ruimte opwarmen kan…
maar schilderen kan ik niet

Als ik een muzikant was
zou ik je musiceren
een melodie zo complex en harmonieus
dat iedere nachtegaal vol bewondering luisteren zal
Ik zou je laten weerklinken
over berg, dal en in alle kleine hoekjes
van ieder prachtig land
zodat je melodie de wereld verlichten kan
en je stem de wereldvrede brengt…
maar musiceren kan ik niet

Als ik een beeldhouwer was
zou ik je modelleren
zodat iedereen je schoonheid aanschouwen kan
en je zilverzoete lach
straalt over dorp en stad
en iedere morgend tover je dan
een glimlach op ieders gezicht…
maar beeldhouwen kan ik niet.

Ik kan alleen mezelf zijn
wat woordjes hier en daar
gescheven of gezegd
maar altijd vanuit het hart
en als mezelf noem ik je schat,
en schoonheid, lieveling en knuffeldier
zacht keen kus versturend
naar die hemelse rode kaakjes
genietend van je lach
streel ik zachtjes door je haren
en luister naar je ogen

No Responses Yet to “A’lies”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

