Verlegen

14Feb06

Verlegen?
ja, dat ben ik soms
zo struikelend over woorden
dingen die ik zeggen wou
me van de domme houden
of gewoon glimlachend zwijgen
net hèèl luid gaan spreken
lekker zelfvoldaan
over grootse avonturen pochen
met een lach en met een traan.
Stiekem mezelf verbergen
of onhandig de dansvloer op
Gewoon om te ontsnappen
aan wat ik zeggen wouVerlegen ja, je gelooft me niet
maar stiekem is het zo.
Straks als ik naar huis toe ga
dan schrijf ik wat ik zeggen wou
allemaal netjes op papier
zodat ik later
als ik niet verlegen ben
je laat lezen wat ik zeggen wou
Maar nu nog niet
Nu verdwijnt het snel,
in die dikke rode kaft
die je stiekem lezen wou.
Daar, die rode kaft
zegt alles wat ik zeggen wou
Geschreven op papier
verzwegen in iedere taal

No Responses Yet to “Verlegen”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

