De eerste stap

29Aug06

For all the English speaking people who read this: I’m very sorry, but in order to keep my Dutch up to a reasonable level, I’m going to write everything in that sweet language that hardly any people speak. I’ll try to do some translating while writing but as usual I can’t promise a thing.

Zover zijn we dan alweer. Bagage ingechecked in Schiphol en rustig aan het wachten tot de vlucht naar Heathrow vertrekt. Daarna een snelle overstap en een lange vlucht naar San Fransisco waar hopelijk dat lieve vriendinnetje van me staat te wachten. Hoe de plannen er voor de rest zullen uitzien is voor mij nog een beetje een raadsel. Er moeten zoveel dingen geregeld worden en de plannen zijn al zoveel keer gewijzigd dat ik wel zal improviseren.

Wat wel vast staat is dat ik de komende week in San Fransisco zal doorbrengen bij Matt, een couchsurfer die ergens vorige zomer mijn appartement onveilig is komen maken en die mijn kookkunst zeer kon waarderen (en ik zijn fotografiekunst). Eén van de dingen die we zeker gaan proberen te doen is een kleine fietstocht over de Golden Gate Bridge, soep eten aan de shipyard en nog vele andere wonderbaarlijke dingen waarover ik zeker zal berichten.

Spijtig genoeg zal het begin van het avontuur zonder Amber zijn. Zij vertrekt vroeger naar Eugene om het trouwfeest van haar zus voor te bereiden, haar inschrijving aan de University of Oregon te finaliseren en om een appartementje te zoeken voor ons tweetjes (of drietjes als de moeder van Amber ook bij ons komt wonen). Prachtig zo’n vrouw die het voorbereidende werk doet ;).

Ergens volgende week is het dan mijn beurt om richting Eugene, Oregon te trekken -mijn woonplaats voor de komende 3 maanden. Om daar te geraken reken ik op de fantastische Elaina, een vriendin van Amber die speciaal voor de trouw van Amber’s zus van Phoenix, Arizona naar Eugene rijdt. Ergens halverwege in Sacramento, California pikt zij mij op. Waar juist weet ik nog niet. Google Earth en Platial zullen mij raad brengen. Samen vervolgens een kleine 8 uur rijden en dan een trouwfeest waar ik voor het eerst de hele familie zal ontmoeten.
Uiteraard zal ik niet centraal staan in het hele gegeven van de trouw maar door mijn Belgisch nationaliteit (exotisch ?!) en het feit dat bijna niemand van de familie al buiten de VS is geweest, zal het een zware avond worden; zal ik met iedereen moeten praten; verhaaltjes vertellen over het leven in België, de hoofdstad van Brussels. ;).

We zien wel hoe het verloopt. Voorlopig is het hier wachten en nog eens wachten. Door de problemen enkele weken terug moesten we 3uur voor vertrek inchecken. Dat verliep sneller dan verwacht waardoor ik nu dus 2 uur ergens mag gaan rondzwerven… Het zal er wel bijhoren.

Genoeg nu. Koffie roept!

No Responses Yet to “De eerste stap”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

