Dag 1 & 2 foto’s

31Aug06

Oké, hier zijn dan de eerste foto’s van San Francisco. Een hele
lading. Het verhaal achter iedere foto ga ik niet vertellen maar ik kan
wel in het kort een beschrijving geven van de afgelopen dagen.

Eerst
en vooral de aankomst. Na een kleine 4u vertraging in Londen door de
toegenomen veiligheidscontroles (schoenen uit, broeksriem uit, zakken
leeg,…) en problemen met het landingsgestel (vastgesteld tijdens
take-off, dus plotse stop van het vliegtuig, taxieën naar een zijbaan,
controle door ingenieurs, taxieën terug naar de pier, wachten, wachten,
wachten) eindelijk toch de lucht in geraakt. Een vlucht van 11u werd
dus plots een vlucht van 15uur. Extra drank werd wel voorzien maar op
het eten was het wachten tot we in de lucht waren. Hoewel ik op de
vorige vlucht ook al wel een hapje had gegeten was ik wel mooi van
honger aan het omkomen. Ik weet het, het gebeurt niet veel bij mij maar
toch, blijkbaar is het mogelijk.
Soit, een propere vlucht gehad al
bij al met hier en daar een dutje tussendoor en een hele hoop films.
Eindelijk landen in San Francisco. Amber en haar vader waren
ondertussen al op de hoogte gebracht van mijn vertraging (nog in Londen
gedaan) en hadden besloten om toch al maar naar Nice te vertrekken (3u
rijden). Géén probleem, terug naar het originele plan, ik op mijn
ééntje naar Matt in het centrum. Een eenvoudige rit met BART (Bay Area
Rapid Transportation) en een korte wandeling later stond ik voor Matt
zijn deur. Omdat deze onverwacht moest gaan werken (het zat niet echt
allemaal mee), moest ik de sleutel uit de brievenbus vissen en even
mijn plan trekken. Zo gezegd zo gedaan. Rustig alles weg gezet en op
Matt aan het wachten geweest. Eén van zijn huisgenoten was wel thuis
maar druk bezig met vanalles anders en zelf was ik ook te moe om een
zinnig woord uit te brengen. Na een laatste drink met Matt in het cafe
om de hoek moe maar voldaan de zetel op gekropen voor een goede
nachtrust.

De volgende dag was het tijd om de stad in te trekken.
Matt was zo vriendelijk om een dagje vrij te nemen en heeft me de hele
dag op sleeptouw genomen door de stad op een fiets van zijn flatgenoot.
Een fantastische fiets! Het enige dat ik miste om mij volledig te laten
gaan door deze kaarsrechte Amerikaanse straten was het feit dat er
alleen maar een voorrem aanwezig was. Uit het verleden weet ik dat
voorrem alleen gelijk is aan een forse duik over het stuur, zeker met
de hellingen die hier aanwezig zijn. Het beste kan ik deze vergelijken
met de IJzeren Brug zaliger in Antwerpen. Gewoon rechte vlakken die een
boog maken. (klink dat zinvol?). Dolle pret, dat wel.
Een hele dag
op de fiets gezeten, wat inkopen gedaan voor het eten ‘s avonds en dan
weer moe maar voldaan richten het appartement gereden om daar te
beginnen koken voor een vriendin van Matt en één van de huisgenoten.
Het menu? Aubergines met een saus van geroosterde paprika’s, een goede
lap varkenvlees à la Matts, een salade van exotische groenten waarvan
ik de naam al lang vergeten ben en nog een stel gebakken groenten. Een
echt feestmaal en een hele gezellige avond. Alweer moe maar voldaan de
zetel opgezochten in een diepe verkwikkende slaap gevallen.

Opgestaan
voor een rustige dag. Matt moest werken vandaag en ik was aan de luie
kant. Het weer dat een beetje bewolkt was de vorige dagen, was een stuk
beter (staalblauwe hemel) dus moest ik eigenlijk wel buiten zijn. Zo
gezegd, zo gedaan, hoewel het mij enkele uren nam om klaar te geraken
om de wijde wereld in te trekken. Ik wilde eerst ervoor zorgen dat ik
een gratis rit naar Eugene, OR had, wat couchsurfers had gecontacteerd
en mijn Belgische krant had gelezen. Uitendelijk pas het huis uit
geraakt tegen 5u voor een fikse wandeling langst Valencia, 25th street
naar Twin Peaks om een mooi overzicht te hebben over de stad. De meeste
foto’s zijn van deze trip. Nu, moe en voldaan (het begint routine te
worden) bijna klaar om mijn couch op te zoeken en te slapen maar eerst
nog snel een paar foto’s toevoegen… (in random order)


No Responses Yet to “Dag 1 & 2 foto’s”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

