Hoe?

03Sep06

Hoe moet ik haar vertellen
dat ze iedere dag in mijn gedachten leeft.
Nog voor ik ga ontwaken
en lang na ik slapen gaan
blijft zij mijn hoofd doorkruisen
in iedere vorm en iedere taal.Hoe moet ik haar vertellen
dat ieder geluid zich nestelt in mijn oor
zacht haar naam fluistert
als een allesopslorpende toon
Hoe zal ik haar vertellen
dat mijn hart slechts slaat als zij verschijnt
wandelend langst de straten
dansend op café.
Hoe zal ik haar vertellen
over alle gedichten groot en klein
die in mijn hoofd opleven
als ze even naast me staat
Hoe zal ik het haar vertellen
als ik het niet eens zeggen kan
Hoe kan ik het haar vertellen
als ik vrees voor die ene angst
van een afgewezen hart.
Dus zwijg ik maar in alle talen.

No Responses Yet to “Hoe?”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

