Brief aan Egyptische Prinses

28May07

Daar waar de Nijl de piramides kust, zachtjes op hun wangen, en Cleopatra haar Caesar versierde met haar prachtige neus, daar in dat land van kamelen en mummies, zitten mijn gedachten nu. Ze zijn gevlogen over Alpen, over de landen van Europa en de Middellandse zee. Gevlogen richting het verleden zo’n klein jaartje terug. Gezeten aan mijn bureau die niet lang de mijne meer zal zijn, omgeven door rust en stilte op het tokkelen van mijn handen na, beleef ik weer de drukte van Alexandria, het ruisen van de zee en de priemend warmende zon. We hebben een hele weg afgelegd sinds dan. Buitenlandse plannen opgebouwd en weer afgebroken om ze daarna stuk voor stuk weer op te bouwen. We hebben beiden de greep der liefde gekend, zalvend en verstikkend. Het onbekende voor ons, het verleden gefilterd onthouden. Het is een jaar geweest waarin we beiden hebben geleefd, meer dan de koppels die slechts op wandelafstand van elkaar woonden maar minder dan we zouden kunnen als we even ver van onze liefde woonden.

Daar waar de Nijl de piramides kust, en de beschaving ooit zijn oorsprong vond en onze Belgische Prinses een Egyptische Koniging zal zijn naast haar geliefde prins, daar aan die Nijl, in een Papyrus bootje zweven mijn gedachten op deze doordeweekse werkdag. Gedachten zijn iets wondermoois die je zonder veel verpinken laten dwalen in je hoofd. Naar afgelegen plekken in een nog onbekend mooi oord of dwalen naar die dagen dat het allemaal niet zo woog. Gedachten zijn iets prachtig in een verder helder hoofd…

One Response to “Brief aan Egyptische Prinses”

  1. hallo ik ben milena en ik wil graag weeten wat is er zo bizonder aan egypte en ik wil graag dat uw het en als uw weet dan doe het wat je het moet doen groetjes milena en ik ben 46 jaar


Leave a Reply

